poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Istria

Omijałam ją szerokim łukiem przez kilka lat... Ale w końcu myślę sobie - trzeba zobaczyć i w końcu samemu wyrobić sobie opinię na jej temat - ISTRIA - półwysep w Chorwacji położony najbliżej nas. Generalnie jestem zakochana w tym kraju. I wiem co mówię, bo nie widziałam tylko Bałtyku... Otarłam się o Hiszpanię, Francję, Włochy i Tunezję, jeśli myślimy o letnim wypoczynku nad morzem. Ale Chorwacja jest naprawdę PIĘKNA!!! Często spotykam się z dziwnym i niezrozumiałym dla mnie oporem przed podróżą do Chorwacji, jakby tam było gorzej niż w innych krajach śródziemnomorskich. A jest tak samo a nawet zaryzykuję stwierdzenie - lepiej...Jeśli ktoś zobaczył ją raz - wróci tam na pewno! Przecudne, różnorodne plaże - piaszczyste, kamieniste, żwirkowe, ciepłe morze, uśmiechnięci ludzie, z którymi można rozmawiać po polsku, oni po chorwacku i się dogadasz, najbliżej z Polski, przystępne ceny i przecudna, typowa śródziemnomorska zabudowa - wąskie uliczki, okiennice, kamienne domy...
Ale miało być o Istrii... Nie zawiodła mnie - może trochę droższe apartamenty, może trochę więcej turystów, może... Ale co tam - klimat ten sam! I było znów, jak zwykle, rewelacyjnie!










Koniecznie polecam do zobaczenia miasto Rovinj - niektórzy mówią, że jest to najpiękniejsze miasto w Chorwacji, ale ja pozostałabym przy stwierdzeniu, że na Istrii na pewno. I z pewnością jest piękniejsza we wrześniu niż w sierpniu, gdzie turystów jest zatrzęsienie, ale można znaleźć spokojne uliczki bez tłumów.


Co do Puli - amfiteatr robi naprawdę duże wrażenie!!! Reszta Puli już natomiast mniej...



Dzieciom wielką frajdę sprawiła wycieczka tzw. łodzią podwodną, w której możemy podziwiać podwodne życie.


Długo by można pisać o Chorwacji...
Ją po prostu trzeba zobaczyć.

PS. Właśnie otrzymałam sms-a od koleżanki, która za moją namową dotarła 2 godziny temu do tego pięknego kraju. Napisała m.in. "jest cudnie! dziękuję!!!".

nasza tegoroczna baza mieściła się w Fażanie - http://www.fazana.hr/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz